המועצה המקומית מזכרת בתיה > מידע לתושב.ת > אגפי ומחלקות המועצה > מחלקת בטחון, חירום, פיקוח וסד"צ > הנחיות התגוננות במקרה של ירי טילים / רקטות

הנחיות התגוננות במקרה של ירי טילים / רקטות

בחירת המרחב המוגן

בקבלת התרעה עלינו להיכנס תוך 90 שניות למרחב מוגן ולהמתין 10 דקות. פעולה זו יכולה למנוע פציעות קשות כתוצאה מנפילת רקטה, טיל או שברי יירוט, ואף יכולה להציל את חיינו. לשם כך, חשוב מאוד לבחור את המרחב המוגן על פי ההנחיות ולהכין אותו מבעוד מועד.

הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לכל אחד לבחור מרחב מוגן על פי “הכי מוגן שיש” – כלומר המרחב הכי מוגן שניתן להגיע אליו בזמן העומד לרשותנו. לכן גם אם אין לכם ממ”ד, ממ”ק או מקלט שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם – תוכלו לבחור בחדר המדרגות או בחדר פנימי לשמש כמרחב מוגן.

חדר פנימי כמרחב מוגן

בעת קבלת התרעה – עלינו להיצמד לקיר פנימי, ולשבת מתחת לקו החלונות ולא מול הדלת. מהסיבות הבאות:

  1. עמידה בסמוך לחלון סגור חושפת אותנו לפגיעת רסיסים והדף, מכיוון שזכוכית החלון עלולה להתנפץ ולפגוע בנו, גם אם נמצאים במרחק גדול ממוקד הפיצוץ, אפילו של עשרות מטרים.
  2. רסיסים עלולים לחדור מבעד לקיר חיצוני. כמו כן, ההדף עלול למוטט או לשבור את הקיר וכתוצאה עלולים לפגוע בנו חלקי בטון מהקיר שהתמוטט.
  3. רסיסים והדף יכולים לחדור מבעד לדלת.

בכל מקרה – שהייה בחדר רגיל, עם קירות מבלוקים ומבטון ועם תקרת בטון, עדיפה על שהייה בחוץ, שכן המהירות ועוצמת הרסיסים וההדף נמוכות יותר. עם זאת, חשוב לנקוט בפעולות לצמצום הסכנה – להיצמד לקיר פנימי, ולשבת מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת.

בשטח פתוח – שוכבים על הקרקע

כאשר אנחנו שוהים בשטח פתוח ואין באפשרותנו להיכנס למבנה, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים..

חדר מדרגות כמרחב מוגן

ניתן לבחור בחדר המדרגות לשמש כמרחב מוגן, בתנאי שהוא פנימי (ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים) ושיש קומה אחת מעלינו (עדיף שתיים) וקומה אחת מתחתינו לכל הפחות.

שימו לב: יש לוודא כי חדרי המדרגות פנויים מציוד שעלול להפריע למעבר.

כיצד חדר מדרגות פנימי שומר עלינו מפני פגיעה? חדר מדרגות פנימי בנוי מבטון מזוין. הוא נמצא במרכזו של הבניין ומוקף בדירות, ולכן מהווה את השלד ו”עמוד השדרה” של הבניין. עובדה זו מקנה לו עמידות וחוזק רבים יותר משאר חלקי הבניין. בנוסף, רצפת הבטון מתחתינו והתקרה שמעלינו מספקות לנו הגנה, מונעות פגיעה מרסיסים ומאטות את ההדף.

בעת קבלת התרעה – יש לשהות בגרם המדרגות ולא בחלל הקומה. בבניין מעל שלוש קומות יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות, ובבניין בן שלוש קומות יש לשהות בחדר המדרגות בקומה האמצעית. אין לעמוד בקומת הקרקע או בקומות העליונות, כדי שרצפת הבטון מתחתינו והתקרה שמעלינו יספקו לנו הגנה, ימנעו פגיעה מרסיסים ויאטו את ההדף.

שימו לב!

המידע המתפרסם באתר זה מיועד לשמש כלי עזר בידי המשתמשים, אולם הוא אינו מחייב ואינו בא במקום המידע הרשמי הנמסר על-ידי עובדי המועצה.

ליצירת קשר:

שד' אליהו 4, מזכרת בתיה 7680400 טלפון: 08-9371111

מפת הגעה:

הרשמו לקבלת עדכונים במייל:

    הצהרת נגישות | מפת האתר | כל הזכויות שמורות למועצה המקומית מזכרת בתיה 2024 © | נבנה על ידי כ.ג שירותי מחשוב