מנהלת בית יד לבנים:

שעות פתיחה:

הנהלת בית יד לבנים: משה מוסקל ( יו"ר ), דסי שמיר, יונה שמוכר, משה איל, אחיעזר ארקין.

בית יד לבנים שהוקם במזכרת בתיה לזכרם של בנינו ובנותינו שנפלו במערכות ישראל שוכן ברחוב חיים לוי, בסמוך לבית הכנסת הגדול שנבנה לפני למעלה מ-80 שנה.

מועצת הישוב החליטה להקצות שני מבנים היסטוריים, סמוכים זה לזה, הקשורים בתולדותיה של המושבה. המבנים קיימים עוד מתקופת העלייה הראשונה ומסמלים עבורנו את ההיאחזות באדמת הארץ. המבנים הם עדות לרוח הציונות ואהבת הארץ שאפיינה את המתיישבים הראשונים שהגיעו למושבה בשנת 1883.

המבנה הראשון – בית יד לבנים – משמש כחדר זיכרון ייחודי פעיל חינוכית ובו מונצחים 18 מבניה ובנותיה של המושבה שנפלו במערכות ישראל. המבנה השני – מוזיאון השיירות – ישמש כמקום התכנסות לפעילות תרבותית, חברתית וחינוכית הן לתושבי המושבה והן למבקרים הפוקדים את אתרי הישוב. כמו כן מאחר ומזכרת בתיה ניצבה על דרכם של השיירות אשר יצאו מתל אביב ופרצו את המצור על ירושלים, ישמש המבנה כמוזיאון ללימוד תולדות השיירות.

בית יד לבנים אשר נחנך בר"ח חשווןתשס"ט ( 30.10.2008 ) ממחיש את תמצית סיפורה של מדינת ישראל: סיפור של תקומה, גבורה, מסירות נפש, אומץ, נחישות וצדק.

חזון

בית יד לבנים יהיה בית חי בו תתקיים פעילות חינוכית ענפה בכלל ולתלמידי כל מוסדות החינוך במושבה בפרט. בית יד לבנים ישמש הן מקום להנצחה וזיכרון והן בית שבו יתקיים מפגש חוויתי עם ערכים יהודים, ציוניים ואוניברסאליים דרך סיפורם האישי של הנופלים.

יתקיימו בבית מפגשים תרבותיים הכוללים הרצאות, ערבי זמר ושירה בצוותא, ערבי עיון במגוון נושאים עם זיקה לרוחו של הבית, המיועדים לקהל הרחב.

במקום תפעל ספריה השמה דגש על מורשת קרב והיסטוריה של עם ישראל.

אלבום/ספר לכל נופל

בית יד לבנים החל את פעילותו עם פרויקט הנצחה שבו שותפים תלמידי כיתות י' מקרית החינוך ע"ש רבין יחד עם מלווים מתנדבים מארגון רוטרי מזכרת בתיה. התלמידים והמתנדבים אוספים תמונות, סיפורים וסרטים מבני המשפחה, מחברי הנופל ומחבריו בשרות הצבאי. מטרת מסע חשוב זה היא הכנת אלבום על כל נופל. בשנה הקרובה נמשיך עם המבצע לפי סדר כרונולוגי של תאריך נפילת הבנים.

ביקור קבוצות לימוד

בית יד לבנים פתוח לביקורי קבוצות תלמידים מכל הארץ בכלל וממזכרת בתיה בפרט. במפגשים אלו אנו שמים דגש על סיפורם האישי של הנופלים, מרחיבים על מורשת קרב ודנים בנושאים הקשורים לזיכרון אישי וקולקטיבי, הנצחה, היסטוריה של עם ישראל, ערכים יהודים ואוניברסאליים. למפגשים אלו מוזמנים גם הורים שכולים, אחים, אלמנות וחברים שמספרים על יקירם.

אירועי תרבות

במשך השנה נקיים אירועים חברתיים בבית יד לבנים, אולם בשל אופיו ועיצובו של המקום לא נוכל אלא לקיימם במתכונת מצומצמת ואינטימית. עם סיום שיפוצו של המבנה השני, המיועד למוזיאון השיירות ומקום להתכנסות, נרחיב את הפעילות למפגשים איכותיים בנושאים מגוונים.

שימו לב!

המידע המתפרסם באתר זה מיועד לשמש כלי עזר בידי המשתמשים, אולם הוא אינו מחייב ואינו בא במקום המידע הרשמי הנמסר על-ידי עובדי המועצה.

ליצירת קשר:

שד' אליהו 4, מזכרת בתיה 7680400 טלפון: 08-9371111

מפת הגעה:

הרשמו לקבלת עדכונים במייל:

    הצהרת נגישות | מפת האתר | כל הזכויות שמורות למועצה המקומית מזכרת בתיה 2024 © | נבנה על ידי כ.ג שירותי מחשוב